Notes setmanals #09

sant jordi 2016

 

Bon divendres i millor Sant Jordi.

Aquesta setmana ens afegim a la celebració d’una gran diada catalana, la de Sant Jordi.  MOLTS LLIBRES I MOLTES ROSES!!!.

Amb els nostres millors desitjos, us enviem un poema de Miquel Martí Pol, en documents adjunts.

Ben cordialment

Assumpta Serra, Comissió permanent del Congres Masia-territori

 

 

 

FIRA ALIMENTARIA 2016

Arriba la Fira Alimentària. Programa del  HubAlimentaria del dilluns 25 al dijous 28 d’abril.

Curs

ARCA: Introducció al desenvolupament local: estratègies innovadores en el context actual. Programa i inscripció – ÚLTIMES PLACES!!

Ajudes

Convocadas las ayudas para fomentar la integración de entidades asociativas agroalimentarias del Programa Nacional de Desarrollo Rural sector agroalimentario.

El Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente ha publicado hoy en el BOE, dos resoluciones por las que se convocan  ayudas para inversiones materiales o inmateriales en transformación, comercialización y desarrollo de productos agrarios, así como para actividades de demostración y acciones de información, en el marco del Programa Nacional de Desarrollo Rural, para el fomento de la integración de entidades asociativas agroalimentarias de carácter supraautonómico, por valor de 40,8 millones de euros. (notícia)

Promocions

1.- Territori sostenible

Saps què és un “Territori Socialment Responsable”? et presentem el cas de la #Garrotxa. #RSE (video)

2.- Vins del riu Corb

Ja tenim 1 de les activitats estrella x #Vallbonatura’16 – 28 de Maig!! Comencem a difondre. @VinsdelRiuCorb (piulada)

3.- Vi de nous. Veure per creure

Construïm l’economia cooperativa. Produïm i consumim productes de proximitat. Recuperem un licor tradicional. (més informació)

Noticies vàries

4.- Les subvencions agràries tenyeixen Catalunya de groc

Els agricultors catalans de cereal aposten aquest any per la colza perquè està subvencionada entre 60 i 80 euros per hectàrea (notícia de El Pais)

5.- El comercio intracomunitario de frutas y hortalizas frescas, que refleja las exportaciones e importaciones entre los Estados miembros de la UE, incluidas las reexportaciones, aumentó  un 2% en 2015 en relación al año anterior, con 36,7 Mt, debido al crecimiento de las frutas, con un 7,5% más que en 2014, mientras que el de las hortalizas retrocede un 3%, según  datos de la Oficina de Estadísticas de Eurostat, procesados por la patronal sectorial FEPEX. (notícia Agronegocios)

Pels “urbanites”

Huertos verticales, el futuro de la Agricultura: Guía técnica

Si quieres tener tu propio huerto urbano pero no tienes espacio en tu casa o jardín para montarlo, los huertos verticales pueden ser una gran alternativa a la falta de espacio. La primavera se acerca, y pronto vas a poder empezar a preparar tu huerto para cultivar vegetales y otras hierbas. Pero si quieres tener una amplia variedad de cultivos tendrás que encontrar la manera y el espacio para cultivarlos.

Sortides

L’arada: Dissabte 30 d’abril, parlem i identifiquem paisatges i racons de la memòria popular de Vallferosa. Programa en adjunt.

Ara que @lasegarra vessa de #primavera, te la perdràs?  (fotos)